torsdag 22 juli 2010

Vägen till målet

Då ska vi försöka förklara hur jag nu ska nå detta målet.

Och eftersom jag än inte har hittat ett bra gym att gå till så ska jag träningsmässigt sålänge nöja mig med långa promenader och enkla situps och armhävningar hemma. Det är lagom att mjukstarta med.

Åt mathållet då?
Jo då hade jag tänkt att efter den 25 juli. Så startar jag en vegetarisk månad. Inget kött. Enbart mejeriprodukter, ägg och fisk. Samt inga vita torrvaror och med det menar jag. Ingen vanlig durumpasta utan. Ska det vara pasta så får det vara dinkel. Eller som Jennifer Cornbleet gör i denna videon. Heller inget vitt bröd utan enbart rågbröd eller grovt fullkornsknäckebröd. Och hellst undvika kolhydrater såsom potatis, pasta, ris etc. Och de undantagen som gäller är enbart dinkel, obehandlat råris.

Tanken med bloggen är att jag efter hand kommer att berätta för er. (om nu någon vill läsa detta) vad jag ätit. Eventuella recept. Och träningstips. Samt ifall jag har syndat.

Såhär kommer min start på detta se ut iallafall.

Och jag kan ju börja med att berätta att igår jobbade jag 12 timmar i köket på BeeBar så jag hann inte äta så mycket under dagen. Men när det väl fanns tid var det enbart sallad med grillad kyckling som åts. Och idag (beroende på att det är slutet på månaden och kyl och frys börjar bli tomma) så har jag ätit. Råris, med mager ostsås (enbart gjord på riven ost, vatten, mjöl och kryddor.) Samt en burk makrill i tomatsås.

Det var nog allt jag hade att berätta idag.

Todelouu!

1 kommentar:

Johan Åström sa...

Hej Madeleine:)
Skulle du vara intresserad av en chans att få två trisslotter? Jag arbetar med en sajt som vill öka kunskap om säkerhet på nätet och hur man skyddar sin integritet online, vilket är nödvändig kunskap för oss alla. Gå in på http://www.mjukvara.se/blogg/gratis-lott/ för att veta hur, och kolla gärna igenom våra artiklar.
Tack på förhand :)
Vi hörs,
Johan.