måndag 26 juli 2010

Vegetariskt.

Nu har det gått några dagar. Och ja. Besöket på sjukhuset gick väl som väntat. 4 timmars kö. Och samma påstående som jag misstänkte. En infekterad körtel som hade spruckit. Fick bedövningssalva som inte ens hjälper. Men man får ta å bita ihop och ta skiten helt enkelt.

Igår var det filmkväll och tacos som gällde. Sista köttmåltiden på en månad. Idag ska jag in till stan för att köpa kattsand och möta upp Lisa på en snabb kopp kaffe innan hon ska jobba. Sen haltar jag ner till Willys för att storhandla mitt nya vegetariska kylskåp :)

Ända sedan den dära eländiga körteln skapade problem så har jag sovit fruktansvärt oroligt. Och liksom vaknat en gång i timman. Jag hoppas det kommer gå över snart för jag blir på så otroligt dåligt humör ifall min sömn rubbas. 

Nåväl. Nu ska jag packa ner ett block så jag kan göra måltidsplan och inköpslista när jag sitter och fikar med Lisa. Så jag inte köper för mycket onödiga grejer (det är jag otroligt duktig på) Sedan efter storhandlandet så ska jag laga massa maträtter som jag sedan kan frysa in. För något annat jag är duktig på det är att vara lat med matlagningen. Det blir liksom. Makaroner och nån annan enkel skitsak. Och så får det inte vara. Det måste ju vara nyttiga saker. Det är ju därför jag testar den vegetariska kosten. För att se ifall det gör mig piggare och friskare. 

Det är så enkelt att tröttna på matlagning när man är kock. Hur skumt det än kan låta i era öron.


Nåväl. Dags att halta in till stan.

Toodels!

Inga kommentarer: